Molts d’anys Sirili

Soy Andaluz, y eso no cambiará, pero este post en homenaje a un gran amigo lo haré en catalán, si alguien se molesta que se chinche, abajo está en andaluz. Resumiendo, Ricardo es la única persona mayor a la que le gusta el ketchup. Y perdonadme las faltas de ortografía.

Fa molt de temps, uns 300 anys quan vaig començar amb això del camions, vaig fer feina a una empresa molt especial, aquest adjetiu serà explicat en vertical com diuen el camioners. Bé, doncs en aquella empresa vaig coneixer a un senyor anomenat Ricardo, català y catalanista. Encara avui no sé el motiu per que ens varen discriminar amb un altre company n’Emilio (del qual ja vos parlaré un altre dia) Ens varem donar el pitjors camions, les pitjores banyeres, les pitjores rutes, però en comptes de pasar-ho malament varem fer una pinya i en es final ho passarem bé i tot. Sempre berenavem  a la benzinera de Sant Joan, més tard varem descobrir el MORANTA. Però como tot en aquesta vida la relació laboral es va a acabar. jajaja Això creiem, ara fem feina junts per tercera vegada en una mateixa empresa. Osigui que es podría dir que som parella de fet, salvant les distancies, es a dir, la meva mestressa estimada i la seva dona Margalida, una de les persones més inteligent que conec.

Bé doncs, aquest personatje, en Ricardo, a vegades es perd i això que és camioner, però sempre esteim el companys per ajudar-nos. Encara que he de dir que a mi també m’ha tret les castanyes del foc més d’una vegada i més de 5.000 vegades. És un catalaniste convençut, per cor i convicció i tota una enciclopèdia andant. És una passada veure xerrar al mejador del vaixell i adonarte’n de com està tothom escoltan-lo bocabadat.

Avui és el seu aniversari, fa 55 anys i em sembla que entre unes cosses i unes altres han estat ben aprofitat, té una família estupenda, una dona meravellossa i encara que la nostra feina no sigui la millor del món, sempre estirem dispossats a ajudar-nos i donar-nos un cop de mà.

Una cosa més que  voldría agrair-le és tot lo que m’has ensenyat sobre la cultura catalana i tot lo que m’has respectat el meu Andalucismo.

Gracies Sirili, pero estar a la meva vida.

Gracies per ensenyarme a xerrar o parlar català

Gracies per ajudar-me sempre que ho has fet.

Et deg 15€ i a veure si deixas el tabac que el meu pare on és ja no en demana més.

Y AHORA LA TRADUCCIÓN

Hace ya muchos años, unos 300 o así cuando empecé con esto de los camiones entré a trabajar en una empresa muy especial, este adjetivo será explicado en vertical, como decimos los camioneros. Bueno pues allí encontré a un tal Ricardo catalán y catalanista. Y aunque todavía no sé el motivo, nos discriminaron, nos trataron como perros, nos daban los peores camiones, las peores bañeras, las peores rutas, y nosotros en vez de pasarlo mal, hicimos una piña y al final hasta disfrutábamos del trabajo, Nos lo pasábamos muy bien, merendando en la gasolinera de San Juan,  y más tarde descubriendo el MORANTA. Pero como todo en esta vida la relación laboral se acabó, jaja eso creíamos. Ahora es la tercera empresa que estamos juntos…

vamos que somos pareja de hecho, salvando las distancias, osease, salvando a mi jefa y a su señora esposa Margalida, una de las personas más inteligentes que conozco…

Este personaje, de vez en cuando se pierde y eso que es camionero, pero como siempre estamos los colegas para ayudarlos. Aunque también he de decir que a mi también me ha sacado las castañas del fuego más de una vez, más de 5.000 veces. Es un catalanista, convencio, por corazón y por convicción y toda una enciclopedia andante.  Es una pasada verlo hablar en el restaurante del barco y observar como tiene todo el comedor anonadado.  Hoy cumple 55 años, y creo que entre unas cosas y otras han estado bien aprovechados, Tiene una familia estupenda, como ya he dicho, una mujer maravillosa,  y aunque no tengamos el mejor trabajo del mundo siempre estaremos dispuestos para hecharnos una mano.

Otra cosa más que  me gustaría agradecerles es todo lo que me ha enseñado sobre la cultura catalana y todo lo que me ha respetado mi Andalucismo. Es increible que siendo extranjero como yo, sepa o entienda que los andaluces debemos mejorar y luchar por nuestro país. Y deberíamos tomar mucho ejemplo de lo que hacen los catalanes para mejorar lo nuestro.

Gracias Sirili, por estar en mi vida,

Gracias por enseñarme a hablar catalán.

Gracias por ayudarme siempre que lo has hecho.

Te debo 15 euros y a ver si dejas el tabaco, que mi padre donde está nunca pide ningún cigarro.

4 comentarios to “Molts d’anys Sirili”

  1. Home, tot i que jo no soc catalanista, i no m’agrada el nacionalisme, he de reconèixer que tambè tinc molts amics que sí que ho son.

    Per sobre de les ideologies, crences, etc, tenim a la persona,
    que és allò veritablement important.

    Ara bé, la majoria dels meus amics catalanistes no han respectat mai la meva ideologia, ni jo la seva, però malgrat això, encara ens escoltem i ens limitem a fer broma de la ideologia de l’altre. Jo sempre seré per ells “el xarnego andalús invasor”, i ells per mi son “el KKK del barri”, jajaja XDDD

    Per molts anys, Cirili. Si Buenaventura parla tan bé de tu, es que segurament ets bon paio. Salutacions.

  2. Aquest paio és de lo millor que et pot trobar per qualsevol lloc.

  3. No ho dubto. I per la teva manera de parlar bé de la teva gent, inclús de “rectificar” afirmacions impulsives (rectificar és de savis) em sembla que no ets menys bon paio que ell.

    Encantat de escoltar-te.

  4. igualmente, pero te escribiré en castellano, que el catalán escrito, no es lo mio.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: